Het is waar. We dachten altijd slecht over BN’ers. Dat wil zeggen: over BN’ers en goede doelen. Of beter gezegd: over BN’ers, goede doelen en tv-acties. Niet in de laatste plaats vanwege Renske de Greef die ooit in een column een boekje open deed over de apenrots die een BN’er-belpanel nu eenmaal is:
(bron)
Maar goed, gisteren was daar gelukkig Trijntje Oosterhuis. Een BN’er thuis op de bank. Haar oproep op Twitter mocht er wezen:
Ach ja, die Trijntje. Alsof Haren nooit heeft bestaan. Weet zij veel. Een uurtje of wat later schoot de teller ruim over de twee ton euro heen:
Oeps.
Hoeveel gaat Trijntje nu betalen? Dan weten we vandaag. Wij gokken op iets lulligs als een gratis concert of zo. Of de universele kutsmoes dat ze is gehackt. Enfin, whatever.
Wat ons betreft maakt Trijntje het weer helemaal goed door enkel de tweet van @CrisHake te RT’en:
UPDATE:
Oh wacht, de dochter van theoloog Huub Oosterhuis bewandelt een ander pad. Ze was niet thuis en haar kinderen hadden met de laptop zitten kloten. Ach so….>
UPDATE 2:
We hebben beeld van de daders (klik op het plaatje)!
UPDATE 3:
Gratis tip, Trijntje. Het was allemaal een vooropgezet plan, zeg dat maar. Je werkte samen met de campagne ‘Liking isn’t helping’. Is dat iets?
UPDATE 4:
En daar is de verklaring van Trijntje. Ze was helemaal niet zoveel mogelijk Likes aan het collecteren. Nee, echt niet want (kuch) “tenslotte gaat het niet om mij, maar om de slachtoffers van de ramp.” [HAHAHAHA! – red]
Zo is dat. Rest ons slechts een welgemeend:
UPDATE 5:
Oh, wacht even. Er zit een heus verdienmodel achter de actie van Trijntje.
Dit gun ik haar niet. Erg!