In 2014 was 90,2 procent van alle uitgeserveerde warme maaltijden daadwerkelijk warm. Daarmee zijn de restaurants beter geworden dan de afgelopen jaren. Alhoewel er meer gerechten naar behoren op tafel komen is de Horeca belangenbond daarmee nog niet tevreden.
Deze wil vooral dat alle bestellingen goed warm voor de neus van de consument komen. “De maaltijden zijn wellicht warm, maar zo ervaren veel klanten het nog niet”, legt Horeca-woordvoerder Muller uit aan HoeMannenDenken. “Als jouw maaltijd lauw of zelfs koud is en je mist daardoor je gewenste smaakbeleving, dan doet dat afbreuk aan het gerecht.” De Horeca wil daarom niet alleen gemiddeld goed scoren, maar ook in de drukke uren. Restaurants die slecht scoren krijgen extra aandacht.
Bovenstaand bericht had ook als strekking ’90 procent van alle sorbets niet gesmolten’, ‘Vrijwel alle zwembaden gevuld met water’ of ‘DJ laat steeds minder stiltes vallen gedurende set’. Want klinkt bovenstaande niet een beetje raar? Hetzelfde had ik bij de berichtgeving dat 90% van de treinen het afgelopen jaar op tijd reed. Eigenlijk staat daar: ‘10% van de treinen is nog steeds keihard te laat’. Bedankt voor de berichtgeving, maar uiteindelijk staat de reiziger nog steeds te wachten en worden essentiële aansluitingen gemist. Kappen dus met die misplaatste borstklopperij.
gedver warme koude schotel lust ik niet.Echt een blunder van de horeca