“Afdeling Productie, met Henk. Waarmee kan ik u van dienst zijn?”
“Ik heb iets belangrijks. Moet nu. De mail is onderweg.”
“Wanneer is nu?” En wat is belangrijk? En wat is uw naam?”
“Nu is gisteren klaar. En het is veel. Had ik dat al gezegd? Dat wordt overwerken meneertje.”
“Nou, ik sta tot uw dienst tot 17.00u. Daarna ben ik in principe vrij.”
“Vrij? Dat pak je maar in je eigen tijd. Of vanavond na 19.00u., als ik mijn spullen heb.”
“Ik zal me morgenochtend nog eens voorstellen aan mijn kinderen. Dan weten ze ook weer wie ik ben.”
“Had je maar geen kinderen moeten nemen.”
“Hoor ik dat goed? Zei je dat echt?”
“Luister, lul. Jij gaat dit voor mij doen en je gaat naar huis op het moment dat ik dat zeg.”
“Zolang jij mij niet betaalt geloof ik niet dat jij dat bepaalt. Daarbij heet ik Henk, niet lul.”
“Oké, beetje kort door de bocht. Stress enzo. Maar goed. Je moet me helpen man.”
“Mwa. Stuur maar door. Ik kijk wel wat ik af krijg.”
Tevreden hangt Henk op. Wat een verademing. Dit was de meest sympathieke klant van vandaag! Hij Appt zijn vrouw dat het weer een latertje wordt.
Voor sommige klanten doe je net dat beetje meer.