Een échte man, wat is dat? Een echte man is volgens deze Facebookpagina in ieder geval geen “… feminist, ben niet bejaard en ook geen iel, verwijfd type of wat dan ook“, maar wel “een breedgebouwd postuur, 32 jaar en zelfs een dominant karakter“.
Een échte man is dus Bokito met een baardtrimmer. Behalve dan de beheerder van die Facebookpagina. Dat is een échte man die weet hoe het níet moet. En daar onnoemelijk veel spreuken over tikt, vergelijkbaar met die wanstaltige oneliners van commercieel bedrijf Rumag.
Meneer de beheerder tikt, in slechter Nederlands dan de illegale Somalische buurman van Bastiaan vol trots een statusupdate dat hij binnen 24 uur meer dan 1800 likes erbij heeft gekregen. De beheerder zit op een pot goud! De pagina “www.eenechteman.nl” is al geclaimed.
Ik zie de beheerder fanatiek op zijn Laptop oneliners bedenken. Plaatsen, die foto’s en elke vijf minuten checken hoeveel likes erbij gekomen zijn. Het zal hem een zeer mannelijk stijfje opleveren.
Als het een echte man is, tenminste. Ik twijfel daar nogal aan. Scroll maar eens door zijn tijdlijnfoto’s en het valt nogal op; chocolade. 90% van zijn snedig bedachte oneliners gaan over chocolade. Gepost op “chocoladedag; niet een dag die bedoeld is om de arme boeren een hart onder de riem te steken, maar om Unilever meer winst te brengen.
Wat mij doet vermoeden dat Milka, Nestlé of Koetjesreep ons binnenkort een leuke aanbieding op de mat doet laten vallen. Tenminste, als je een van die 1800 likers bent.
Een échte man, wat is dat?
In ieder geval niet zo’n breedgebouwde, 32-jarige man met een dominant karakter die ergens in Grubbekutteveen op een zolderkamertje zichzelf aftrekt bij de gedachte dat hij 1800 vrouwen aan de chocolade heeft gekregen. En zéker niet de voltallige PR van Unilever.