
Bron: Pexels.com
Een reaguurder is iemand die achter zijn of haar scherm tactloos en zonder enige vorm van empathie reageert onder berichten op sociale media.
Reageren op berichten is lekker makkelijk als je dat via je telefoon kan doen. Terwijl je in de trein zit. Of als je Tell Sell kijkt, van mijn uitkering.
Maar in het wild is diezelfde assertieve koekert vaak toch iets minder assertief. Bang om klappen te krijgen, vermoed ik.
Toch zijn er sporadisch exemplaren te vinden. Personen die in het echte leven net zo achterlijk uit hun nek lullen.
Heel af en toe krijg ik zo’n gnoe in mijn aura. En kan ik lekker terug reaguren.
Ik zal een voorbeeld geven.
Ik werk in een printshop.
Tussen de talloze hele toffe klanten zat vanmiddag een reaguurder.
De goede man kwam verdwaasd de winkel binnen stormen:
“Ik moet nu 500 flyers.”
“Excuses meneer, ik ben even een klant aan de telefoon aan het helpen.”
“Oh.
IK. MOET. 500. FLYERS. NU.”
“Ik hoor u wel, maar ik ben even aan de tele… wacht. Mevrouw, mag ik u straks even terugbellen? … Dank u wel. tot zo.
Kan ik helpen?”
“Ik zei pas twee keer dat ik 500 flyers moet.”
… (rustig blijven, Gabriël, rustig blijven)
“Dat kan. Als u ze direct nodig hebt kost dat 150 euro. Inclusief spoedtarief.”
“Betaal ik niet. Ik geef 25 euro.”
“De prijzen staan vast. Kijkt u maar op de bestellijst.”
“Interesseert mij geen hol. Ik geef 25 euro. En pak ze ff in, het regent.”
… (blijf rustig. Doe het niet. Doe. Het. Niet.)
“Meneer, ik wil best nakijken hoeveel flyers u voor 25 euro kunt afnemen, maar de prijzen staan vast. Ik kan en ga daar niet over onderhandelen.”
“Heb jij klei in je oren? 500 flyers, 25 euro. Da’s toch niet zo moeilijk?”
… (De vuile hond. Rustig m’n reet!)
“Ik wil u adviseren om naar de HEMA te gaan, daar 500 rookworsten te pakken en bij de kassa aan te geven dat u er niet meer dan 25 euro voor betaalt. Als u ze voor dat geld mee krijgt, krijgt u van mij de 500 flyers gratis.”
… (Goed gedaan, Gabriël. Lekker rustig gebleven.)
“Heb jij een grote bek tegen mij? Moet je GODVERDOMME nog een keer zeggen jongen. Ik sleep je over de balie en ik ros het licht uit je ogen.”
“Het in elkaar slaan van een printshop medewerker kost u 25.000 euro, een enkeltje GGZ en een levenslang verbod op HEMA rookworsten. Meneer.”
“Weet jij waar je je flyers in kan stoppen, vuile homo?”
“Ik vermoed in dat kleine gat waar uw sociale vaardigheden zo’n 45 jaar geleden schandalig hard ingepropt zijn?”
“Ik ga je baas bellen, lul.”
“U kunt beter de huisarts bellen. Een herhalingsreceptje Ritalin lijkt mij meer op zijn plaats. Goedemiddag.”
U mag zelf kiezen wie hier de reaguurder was.

Bron: Tegelizr
De klant is koning, gelukkig leven we in een democratie. Het valt moeilijk te geloven dat iemand zo dom is te denken dat hij zwaar onder de prijs kan gaan zitten en dan nog eisen kan stellen ook…
Dit lijkt me niet iemand bij zijn volle verstand.
Weet niet of ik zo rustig had kunnen blijven.