
Bron: Pixabay
De klant is koning, luidt het spreekwoord.
Dat klopt, maar de winkelier is nog altijd keizer.
Zelf werk ik al bijna 20 jaar in een printshop. Verschillende bizarre klanten zijn aan de balie geweest.
In een aantal blogs tik ik deze ervaringen uit.
Dit keer het telefoongesprek dat ik voerde, een dag voor de kerstvakantie:
“Zijn jullie tussen kerst en oudjaar gesloten?”
“Inderdaad meneer, dan is er niemand aanwezig.”
“Maar ik heb nogal een spoedje tussen kerst en oudjaar. Kan je een dag terug komen?”
“Nou meneer, dat ligt er aan. Hoe belangrijk is het dat de klus precies in die periode geprint wordt?”
“Ja, superbelangrijk dus. Anders zou ik het niet vragen.”
“Jaarcijfers? Of een belangrijke mededeling van HR bijvoorbeeld”
“Nee, dat niet. Mijn zoon is begin januari jarig, en ik ben vergeten om uitnodigingen voor hem te printen.”
“…”
“Hallo?”
“Sorry meneer, ik ben even uit het lood geslagen. Vraagt u mij serieus of ik in mijn vakantie kom werken omdat u vergeten bent uitnodigingen te printen?”
“Ehm. Ja. Dat hoor je toch?”
“Ik begin 2 januari weer. Ik wil u best beloven dat ik ze dan meteen om half 9 voor u print.”
“Nee, dat gaat niet. Ik ga zelf namelijk op vakantie. Dus het moet voor 30 december gebeuren.”
“Oké. U komt zelf niet terug in uw vakantie om uw vergeten werk op te halen?”

Bron: Pixabay.com
“Nee joh. Ik ben skiën.”
“Jaja. Nou, weet u wat? Stuurt u het bestand even op. Ik sluit over precies een uur. Als u over een klein uurtje even binnen wandelt, dan heb ik ze klaar voor u.”
“Welk bestand? Je denkt toch zeker niet dat ik zelf een uitnodiging ga maken? Dáárvoor moet jij na de kerst even komen werken.”
“…”
“Hallo?”
“Ja sorry meneer. Ik ben echt even sprakeloos. U denkt toch niet echt dat ik mijn vakantie afbreek om voor uw zoon een uitnodiging te maken en deze te printen, omdat ú vergeten bent om dat op tijd te regelen?”
“Zeg, jij werkt op de printshop. Da’s jouw werk, jonguh.”
“…”
“Hallo?”
“Meneer, ik wens mijzelf hele fijne dagen toe.”
klik.