
Klik voor vergroting (bron: Facebookpagina Aliversusderest)
De blogpost over dropshippers, die ik recentelijk publiceerde, heeft veel los gemaakt. Mensen herkennen de werkwijze van de vele dropshippers blijkbaar, want de views vlogen de lucht in. Gratis reclame voor de man achter de shops die ik in het artikel behandeld heb. Precies datgene waarvan hij zo blij wordt. Lees het screenshot maar.
Communicatie mijnerzijds
Ik kon mij zo voorstellen dat Tim L., of – zoals later bekend wordt – het gehele team achter bhcomfort.nl, hittevest.nl en immensefit.nl een dergelijk artikel mogelijk niet zou waarderen. Daarom stuurde ik berichten via Messenger waarin ik vertelde waarmee ik bezig was en waarom ik dat aan het doen was. Én heb ik tot twee keer toe aangeboden om een eventuele reactie van hem te plaatsen. Maar Tim L., en zijn gehele team, hebben daar niet op gereageerd. Kijk maar eens naar onderstaande screenshots.
Nederige excuses aan Tim en zijn team
In bovenstaande, eenzijdige communicatie, verwijt ik Tim dat hij mij opgelicht heeft. Dat, lieve Tim en team, spijt mij oprecht. Ik ben niet door je/jullie opgelicht. Uiteindelijk heb ik 3 bh’s ontvangen.
Drie kwalitatief bijzonder slechte bh’s, waarvan er eentje al tijdens de eerste wasbeurt stuk ging.
Dat mag ik schrijven en publiceren.
Maar ik mag je geen oplichter noemen. Dat heb ik dan gelukkig ook niet in de blog gedaan. Stel je voor dat je goede naam te grabbel gegooid wordt.
Dat ik mij opgelicht voelde is een nuanceverschil. En een mening.
Reactie Tim L. en zijn team
Zoals je in bovenstaande screenshots kunt lezen, heeft het team en Tim geen reactie gegeven. Ik heb hem en zijn team voortdurend geïnformeerd over de voortgang van het te publiceren artikel. Daarnaast heb ik ruim voldoende tijd voor een reactie gegeven.
Net zoals de meeste bestellingen komt de reactie ook lekker laat. Ik ontving een mail, waarin Tim en zijn team (hoera! Hier een bevestiging dat er een heel team achter de sites zit!) helder maken wat ze van het artikel vinden, wat ze van mij eisen en wat de gevolgen zijn als ik niet aan die eis voldoe.
Uiteraard ook screenshots hiervan. Zodat Tim niet kan gaan roeptoeteren dat ik de tekst van zijn team advocaten heb veranderd. Volgens Tim rand ik namelijk dingen aan.
Oh jee. De petoet in, Gabriël!
Nou, als je goed leest, ventileer ik gewoon mijn mening. Dat mag, want democratie en zo.
Maar laten we per punt de mail eens behandelen.
- Ik had misschien beter ‘ik voelde mij genaaid’ kunnen schrijven. Daar heeft Tim wellicht een punt. Aan de andere kant, als je dergelijke tekst al schadelijk voor je imago vindt, dan zul je ook alle mensen achter de vernietigende online reviews moeten aanklagen. De eerste reviewer noemt hem al een oplichter. Heb ik niet eens in mijn artikel geschreven. En de openlijke klachten op klacht.nl liegen er ook niet bepaald om.
- ‘Provoceren tot geweld’? Ik? Nee hoor. Oprechte bezorgdheid. Ik wens iedereen een heel prettig leven toe en (in geval van onenigheid) een verbale benadering. Communicatie! Maar het adres van Tim staat op meerdere sites. En bij de KvK, voor iedereen opvraagbaar. Ik vind dat verontrustend voor Tim. Dat mag ik best opschrijven.
- Natuurlijk mag ik schrijven wat ik van het geleverde product vind. Als ik kwalitatief goede bh’s ontvangen had, was ik nog enigszins tevreden geweest. Maar ik vind het troep. En dat ze van AliExpress komen? Tja. Check onderstaand screenshot van de codes van bhcomfort.nl:
- Ik verwijs naar het eerste screenshot in dit artikel. Ik maak Tim niet ‘zwart’, ik plaats enkel een reactie die door hem zelf geschreven is.
Pffff. En wat nu?
Laat ik dan maar nóg een keer verwijzen naar het eerste screenshot, waarin Tim hoogstpersoonlijk oreert hoe blij hij is met gratis reclame. Hij wordt op zijn wenken bediend.
Inmiddels zijn de webshops van Tim het middelpunt van twee artikelen, gepubliceerd op een populair online platform. Dat zijn in potentie minimaal tientallen extra klanten! En daar hoeft Tim niets voor te doen. Zelfs zijn team kan, net als Tim, lekker gaan slapen.
Tot slot: de lezeressen en lezers van HoeMannenDenken zijn slimme mensen. Zij zijn prima in staat om een eigen mening te vormen. Dus Tim, laat je niet kisten door de mening van één enkel manspersoon die ontevreden is over jouw manier van zaken doen en je geleverde product. Het door mij geschreven artikel is slechts één van de tientallen negatieve recensies die online over jouw shops gepubliceerd is.
Bedank mij liever voor alle gratis reclame.
Ik verwacht wederom een snedige slot
Wij van HoeMannenMenken zijn niet zo van de doosjes Merci. Liever hebben we een paar porties bitterballen.
Het is een tip, beste Tim, voor het geval je mij wilt verrassen met een aardige geste, na zoveel gratis publiciteit.
Daarbij kweek ik met die gefrituurde ballen enorme manboobs.
Zo zie je maar; nóg een potentiële nieuwe klant.
‘U zult hiervoor gestraft worden met een straf van.. ‘. Het is toch nog altijd indien schuldig bevonden en ach ja mocht je schuldig bevonden worden dan kan de pers ingeschakeld worden en dan krijgt ie pas echt goede reclame zoals hij zelf zou zeggen.
Moge duidelijk zijn dat ik totaal geen respect heb voor zijn werkwijze. Daar hoeft echt niemand hem zwart voor te maken.