KFC is een stomme kuttent. Een mislukte kip-toko waar ze eerst nog de eieren moeten laten uitbroeden voordat ze überhaupt wings in de frituur kunnen flikkeren. Een restaurant waar geen duif in de wijde omgeving te vinden is. KFC is de Auschwitz voor duiven, volgens Jimmy Carr. En ik geef hem gelijk.
Laat ik uitleggen waaróm ik KFC zo’n achterlijke kuttent vind.
Het hele gezin zat in quarantaine en toen de kinderen eruit mochten, heb ik ze getrakteerd op KFC. Want dat vinden ze lekker.
De schandalig jonge (lees: goedkope) werknemer van de drive through snapte niets van mijn order. Hij kon mijn vragen niet beantwoorden: “Is er een kip-popcorn-menu en zo ja, hoeveel van die popcorn zit er in zo’n bakje?”
“Ja, dat weet ik niet. Ik werk hier ook maar gewoon.”
Zei hij letterlijk.
Uiteindelijk mocht ik naar het laatste raam rijden. Een rij volgauto’s reed ongeduldig achter mij. Bij het raam kon ik pinnen, maar voordat ik mijn code kon intikken, trok hij zijn apparaat alweer terug. Als ware hij een glory hole bezoeker na een premature ejaculatie.
“Mooi, gratis voer,” dacht ik.
Tien minuten later moest ik nogmaals proberen om te betalen, want ik deed iets fout, volgens Puist.
Prima, ik betaal graag 36 euro voor 4 friet en wat kip.
Na dat spannende avontuur kon ik letterlijk nóg eens 10 minuten op mijn frietjes wachten. Geen punt, ik wacht graag voor goed voer. Jammer alleen voor alle klanten achter mij. Zij konden geen kant op. Terwijl hun eten al keurig op hen stond te wachten.
Plotsklaps werd er een grote bruine zak vol vetvlekken tegen mijn autoraam geduwd. Het eten was klaar. Vriendelijk vroeg ik of de bestelling wel compleet was; het leek wat weinig. “Ja hoor, zeker weten!” was het antwoord. “Doorrijden, het is druk!”
Thuis kwam ik erachter dat er twee porties friet misten. En alle andere voer was kouder dan de lauwe milkshakes.
Drie kwartier heb ik teleurgesteld geprobeerd om de vestiging van KFC aan de lijn te krijgen. Nooit werd de telefoon opgenomen.
Zelfs de dag na mijn incomplete bestelling werd de telefoon nog steeds niet opgenomen. En toen werd ik boos. Woest, zelfs! Hop, naar internet! Klagen!
Had ik maar eerder online gekeken. Over het algemeen is men best blij met KFC. Maar niet met locatie Helmond, waar ik mijn ervaring had.
Google reviews vertellen allemaal hetzelfde; bestelling niet compleet en de telefoon wordt niet opgenomen. Werknemers weten niets en ze zijn tergend traag waardoor alle eten koud is zodra het in de auto geflikkerd wordt.
Wanhopig geworden stuurde ik een klacht naar het hoofdkantoor. Een dag later kreeg ik een antwoord:
“Beste Gabriël,
Dank je wel voor je berichtje! Wat vervelend dat je een onvolledige bestelling hebt ontvangen. Onze excuses hiervoor! Onze crewmembers horen jouw bestelling altijd te controleren alvorens je deze ontvangt. Graag willen wij jou vragen om ook altijd nog even zelf je bestelling een keer te controleren. We snappen dat dit heel vervelend kan zijn, maar dit voorkomt een hoop teleurstelling en frustratie. Het restaurant kan het vervolgens goed voor je oplossen. Mocht je niet in de gelegenheid zijn dit ter plekke te controleren en je komt er later achter kan je altijd telefonisch contact opnemen met het restaurant.”Hoe dan? Met een rij van 10 auto’s achter mij, een werknemer die mij verzekert dat de bestelling compleet is én een telefoon die standaard niet wordt opgenomen? Sterf, stomme klantenservice!
Let wel; ik neem de jonge werknemers niets kwalijk. Zij moeten voor het minimumloon tientallen klanten per uur tevreden houden.
KFC Helmond is wat mij betreft echter een enorme kuttent omdat ze hun klanten niet serieus lijkt te nemen. Ik wijt dat aan het gebrek aan een verantwoordelijke manager.
Het management van KFC Helmond geeft volgens mij geen fuck om haar klanten.
Kip frituren en volgende klant alsjeblieft. Kop in het zand en doorgaan. Wat boeit het? Het salaris wordt toch wel gestort. Klachten? Geen idee. Gewoon geen telefoon opnemen, dan zijn ze er niet.
Ik vroeg mij altijd af waarom de rij bij buurman McDonalds standaard zo lang is, en er bij KFC bijna nooit een auto in de Drive Through staat.
Nu snap ik het.
Best lekker, zo’n Big Tasty.
Hallo Gabriel,
Bedankt voor je bericht. Ik ga niet vaak naar dit soort eettenten, heel soms naar de buurman. Ik ben vegetariër en had gehoord dat de vegaburger bij de KFC goed te eten zou zijn. Maar na jou verhaal ga ik het toch maar niet proberen!
Groet,
Ingrid
De slechtste keuze om te eten bij KFC Helmond! ! Mijn vriend at een week geleden een hamburger van kfc en daarna voelde hij zich 3 dagen ziek! Ik viel flauw omdat ik dacht dat hij de burger misschien niet lekker vond! Maar daarnaast, het slecht opgeleide personeel dat elke keer dat we bestellen, we de onvolledige bestelling ontvangen, ze geven ons ook de verkeerde bestelling, en ze vertellen je ook dat ze niet kunnen veranderen omdat ik de burger heb geproefd (ik bestelde bijvoorbeeld de originele burger en ze gaven me zinger) hoe anders, als ik de burger niet had geproefd, had ik me gerealiseerd dat het niet overeenkomt? Trouwens, je staat al heel lang in de rij, de beste keuze is om te bestellen bij dit restaurant dat zijn klanten niet respecteert, dit is niet de eerste keer, elke keer dat ik bestelde was het een vergissing! Ik zal in de toekomst nooit meer voor kfc kiezen! Ik raad Mc Donalds aan, er zijn 20 auto’s op een rij in de rit en je vertrekt met de juiste volgorde en sneller dan Kfc die 3 auto’s in de rij hebben staan terwijl ze wachten!!!
McDonald’s is wel gwn vies. Slappe patat met vieze burgers. Maar he, die komen dan *wel* op tijd aan