
Foto: Pascal Vugts
Altijd maar weer die totale minachting voor het geschreven woord. Wat is er aan het handje? Regelmatig krijgen we verzoeken tot het plaatsen van advertorials. Doen we graag, mits de door het marketingbureau aangeleverde tekst ook maar enigszins te pruimen is. En in alle eerlijkheid: bijna altijd is die dat niet.
Zo kregen we laatst van een bureau, dat louter bevolkt wordt door functioneel analfabeten, voor de zoveelste keer (oké, het zijn volhouders) een tekst toegestuurd die elke fijnproever der linguïstiek het glazuur van de tanden breekt. Iets met erectiepillen. Daarop hebben we als volgt gereageerd:
Het spijt ons zeer, maar ook dit stuk is weer ver onder de maat. Neem nu de nietszeggendheid van deze zin: “Maar wat is een erectieprobleem nu eigenlijk? Het woord zegt het eigenlijk al, als man kun je problemen ervaren bij het krijgen van een erectie.” En zo staat de hele tekst dus vol met niets.
Hoe dan ook, we hebben als HoeMannenDenken jullie al tweemaal gemeld dat we besloten hebben geen advertorials meer van jullie te plaatsen. De reden: jullie totale desinteresse en minachting voor het geschreven woord. Het maakt [naam marketingbureau] schijnbaar niet uit hoe nietszeggend een tekst is, zolang er maar hyperlinks in kunnen worden geplaatst.
Dus bij deze: het beste verder. Maar dan wel zonder ons. Dan maar minder inkomsten, maar alles beter dan dit. We gaan nog liever dood.
Met vriendelijke groet,
Redactie HoeMannenDenken
Dus wil je een advertorial plaatsen op HoeMannenDenken en per se zelf de tekst aanleveren? Kom dan in godsnaam niet aanzetten met een tekst die door een computer is uitgepoept, zo’n AI-programma dat je ergens in de krochten van het internet voor 59 euro op de kop hebt getikt. Steek gewoon een keer tijd en effort in die tekst. Dan komt het heus wel goed. En blijven wij ook leven.